Bu kadar gelişmiş bir sistemin entegre çok sayıda özelliği kolaylaştırmak için olağan dışı bir armatür setine gereksinimi vardır. Bu armatürler PORT Teknolojisi ürününe adını veren Personal Occupant Requirements Terminals (Kişisel Kullanıcı Gereklilikleri Terminalleri) şeklindedir. Tümüyle yeni PORT terminalleri setimiz standardize dahili donanım içeren bir dizi spesifikasyon özelliğine sahiptir. Belirli bir noktada mimari amaç veya işlevsel gereklilik ne olursa olsun bunu karşılayacak bir PORT terminali mevcuttur.
PORT Teknolojisi geçmişteki tüm asansör sistemlerinden daha fazla işlevsellik sunar, özellikler bakımından zengindir ve bunlar sürekli olarak gelişmektedir. Bir asansör grubunun en etkin kullanımını sağlamak dışında hizmet verdiği yolcular hedeflerine minimal sayıda ara durakla kusursuz bir şekilde hızla götürülmelerinin keyfine varacaklardır. Ayrıca tasarımda bulunan güvenlik özellikleri yolculuk boyunca içlerinin rahat olmasını sağlar.
PORT Teknolojisi Schindler’in bir asansör grubunun trafik yönetimini önemli ölçüde geliştiren ve Hedef Kontrolü olarak bilinen bir sistemle benzersiz 30 yıllık deneyiminin üzerine geliştirilmiştir.
1990'larda bina yüksekliği iyi hizmet sağlamak için gereken ek asansör sayısıyla sınırlanmaya başlamıştı. Genel olarak sektörde yolcuların binmeden önce hedeflerini kaydedebileceği bir yaklaşımın belirli bir asansör grubundan daha yüksek hizmet seviyeleri sağlayacağı ve problemi çözeceği anlaşılmıştı. Ancak sektörde kimse bu kavram temelinde pratik bir sistem geliştirememişti. 1992 yılında Schindler ilk pratik Hedef Kontrolü sistemi olan ve piyasada çığır açan Miconic 10 ürününü tanıttı. 2000'li yılların başlarında hedef kontrolün ilerlemenin yolu olduğu ortaya çıkınca diğer şirketler ürünler sunmaya başladılar ama Schindler artık ikinci nesil sistemi üzerinde çalışıyordu – ve PORT ise üçüncüsüdür!
Bir yolcu PORT kısmına gitmek istediği hedefi terminal, RFID kartı veya akıllı telefon yoluyla ilettiğinde sistem bu yolculuğun gerçekleştirilebileceği tüm olası yol kombinasyonlarını sistemdeki tüm diğer çağrıları ve her asansörün mevcut çalışma durumunu dikkate alarak analiz eder. Birçok yıl süren araştırmaları temsil eden özel bir algoritma kullanımıyla optimum tahsis belirlenir ve yolcuya terminal veya telefon yoluyla iletilir. Kendileri sonra hızla içeri adım atıp minimum durak sayısıyla katlarına götürülmek üzere tahsis edilen asansör kapısının önünde bekleyebilirler.
PORT Teknolojisiyle taşımanın günümüzde sektörün en üst düzeyi olduğuna inanıyoruz. Ama yerimizde saymıyoruz. Her yıl dünya çapında çalışan binlerce ünitemizden daha fazla veri alıyoruz ve bunlar araştırma ekiplerimiz tarafından performansta kademeli gelişmeler yapmak için kullanılıyor. Performans liderliğimizi çabuk bırakma niyetinde değiliz!
PORT tasarımının her yönünün geliştirmeyi amaçladığı şey yolcu deneyimidir. Kullanıcılarımızla her irtibatın kendilerine bir güvenlik, konfor ve rahatlık hissiyle birlikte zevk vermesini istiyoruz. Binaya girdikleri andan herhangi bir yüzeye dokunmadan giriş sağlayıp asansöre yürüyüp katlarına hızla taşınıncaya kadar hedefimiz kendilerini çok iyi hissetmeleri ve sistemin kişiselleştirilmiş bir hizmet sunmak için orada bulunduğunu düşünmeleridir.
Belirli zamanlarda tipik olarak nereye gitmek istediklerini öğrenip gereksinimlerini öngörmeye çalışacağız. Kendilerine daima çok dolu olmayan ve hedeflerine çok fazla ara durak olmadan giden bir asansör tahsis etmeye çalışacağız ve özellikle her zaman yaptıkları her yolculuğun PORT tarafından çok önemli olarak düşünüldüğü hissini vermeye çalışacağız.